Gedachtengoed vorm geven.

Ik hield (hou) enorm van de rust die SF reeksen als star trek uitstralen. Hoe het ook loopt, alles kwam goed. Voor alles een oplossing. De technische evolutie is helemaal kicken. Tijd krijgen om jezelf te zijn. Al de rest wordt machinaal gedaan. Holodecks. Foodmakers, transponders. En communicatiesystemen. Gratis. Nooit een personage dat zegt "euh captain, sorry maar m'n gsm rekening dees maand was wat hoog dus kunnen we het even kort houden aub?" Of "sorry Geordi, uwe upload limiet is bereikt, no more beaming up". Free economy zalig. 't Zou niet slecht zijn mochten al die reclameboodschapen waarmee ik tijdens het autorijden, fietsen, winkelen, ... geconfronteerd wordt een deel van mijn belastingen betalen. De weg waarover ik rij gesponsord door reclame. Mmh minority report gewijs zou ik het dan weer niet fijn vinden om door een reclame paneel aangesproken te worden. Hey mr Peeters... Ik zie ze al komen. En toch voel ik ergens dat het mogelijk is. Een samenleving ipv een maatschappij.

Geen opmerkingen: