spôrt

Misschien nog een overblijfsel van't weekend. Vrienden verhuisden en gaven een housewarmingparty. In jaren 70 stijl omdat het huis van '71 afstamt. Misschien omdat de bassist in mij geprikkeld werd. Ben steeds te verleiden met groovende of eigenzinnige baslijnen. En als er iets is dat dat deze lijn doet dan is het wel grooven. Misschien is het stiekem om de tekst die weet ik welke associaties in mijn onderbewuste losmaakt. Meer waarschijnlijk is het om het gevoel dat het me geeft. Ritm' , bass & soul, mmh. Ondertussen is mijn hoofd nog steeds een plan aan't uitwerken om meer sport in mijn dagelijks leven te krijgen. Sport is mijn vlucht. Sporten is zowat het enige wat me doet stoppen met denken -ja dat andere ook. Daarom sport ik graag. Liefst op het randje van afzien. No pain nog gain. De beukende wind hielp me daar gisteren netjes. Beukend langs het kanaal. Kilometers. Geen tijd om na te denken. Trappen. In de zomer van 2006 heb ik me zo tot in Compostella gebeukt. Gepakt en gezakt. Een van dezer verschijnt er een artikeltje van in ledenblad van CM. Mochten er mensen zijn uit oost of west -Vlaanderen 't staat deze lente in 'çava'. Het fascineert me wel. Hoe een lichaam zorgt voor je. Een hele dag achter een computer zitten helpt niet om voldoende te bewegen. Na je uren nog voldoende tijd vrijmaken is geen evidentie als je leeft in een (nieuw samengesteld) gezin. Dus kom je snel uit bij het woon-werk verkeer te fietsen en de daarbij horende excuses. Mijn huidig excuus is geen aanwezige douche. Ik heb het enkele maanden volgehouden om me te wassen aan de wasbak op de toiletten, maar echt praktisch kan ik het niet noemen. Het gaf wel veel voldoening. En zo na't werk nog een omweg van 40km maken is gewoon zalig. je, ik althans komt vele vrolijker thuis. Geen zorgen, noch stress. Zalig. Jammer dat bedrijven niet meer zijn afgestemd op fietsende werknemers. 't Zou de werkvloer een stuk aangenamer maken. Of sportfaciliteiten aanbieden op't werk. Even een uurtje er tussenuit om de zinnen te verzetten. Productiviteit zou stijgen. Mensen zouden zich beter in hun vel voelen en files zouden smelten. Goed plan toch?

1 opmerking:

Anoniem zei

super plan!