sjakos

Gisteren was ik voor de eerste keer in mijn leven een sjakos. Eigenlijk viel het best mee. Het was zelfs leuk. De insights over programmeertalen voor kinderen waren zeer fascinerend. Ik herinner me de tijd nog dat mijn vader me uitdaagde om DOS te leren kennen. Hoe ik zo per ongeluk format c en het herstellen van files leerde kennen. Maar ook hoe zelf .bat en menuprogrammaatjes te schrijven. Later basic. En veel later C (++). Tegen de tijd dat we in het middelbaar in zoals dat toen heette 'technologische opvoeding' kregen, was een wagentje over een scherm laten bewegen niet zo moeilijk. Gisteren hoorde ik dat er heel wat aandacht wordt besteed om meisjes warm te maken voor technologie. Om ze spelenderwijs te leren programmeren. Zelfs tot het maken van eigen games -via de gamepad- toe. Geweldig. En vanaf 8-9 jaar. Het was een zeer aangename eerste kennismaking met GGD. Dank je wel.

Geen opmerkingen: