twitter en liefdadigheid.

Het is een verhaal met potentie. Hoe het precies ontstaan is weet ik niet. Enkele dagen geleden viel mijn oog op een artikel waarin werd geschreven dat de twitteraccount van CNN niet van hen zelf was maar van een Britse ondernemer. Enige tijd na berichtgeving vertelt een update dat CNN de account heeft overgenomen. CNN wil zwaar pushen en is hongerig naar volgers om zijn breaking news buiten te pompen. En dan is er een twitterende hollywoodacteur (Ashton Kutcher)die een uitdaging aangaat. 'Als ik 1.000.000 volgers heb, voor CNN, dan stort ik 100.000$ aan het goede doel'. BAM. Wereld anders bekeken. People vs. massmedia. Liefdadigheid vs. commerce. Ik volgde hem een tijdje geleden uit nieuwsgierigheid. Maar ik achtte niet zo hoog. Vandaag moet ik mijn respect betuigen. Je kan het live gaan van de miljoenste herbekijken.
En straks ook Oprah twitterend volgen. Mensen die berichten uitsturen aan een miljoen mensen tegelijk. Vele commerciëlen dromen ervan. Ik bedenk dan dat er nog best nog vele goed van hart blijven alvorens de reclame-hakselaar langskomt en alle kwaliteit fijnmaalt tot kwantitatief geruis.